Постинг
26.05.2006 18:23 -
Адски нагъл хартиен спам!


Такааа. Мислех да не занимавам хората, отбили се в моя блог с така наречения хартиен спам, въпреки неговата наглост и количества. Но днес вече чашата преля!
Прибирам се вкъщи след фитнеса и гледам на ел-таблото до вратата оставени 20-ина бели плика, с надпис на тях "Справочник за задължителните общински такси, необходимите документи, цени и видове услуги в сферата на обслужването" (виж снимката).
И взимам си един плик, даже малко се зарадвах: "Най-после общината да се опита да води ефективен диалог с нас, обикновените граждани. Хубаво е да ни информират така, не да ни държат в неведение после бааам такси, баааам глоби...". Та радостен, че съм заслужил вниманието на общината се прибирам вкъщи, хвърлям плика на фотьойла и забравям за него.
Скоро след това обаче се сетих, и реших да се образовам по въпросите за общинските такси и необходимите документи...
Каква беше изненадата ми, когато видях, че това, което извадих от плика, е листовка на погребална агенция от плика... Единствено яростта ми след това беше по-голяма. Хартиен спам - хартиен спам. Благодарение на това, че входът се заключва автоматично е в сравнително малки количества при нас.
Но такава нагла измама...
Ето и листовката на мръсниците на Хр*нос, които се чудя дали имам основание да съдя за заблуждаваща реклама:
http://snimka.bg/album.php?album_id=39619&photo=2
http://snimka.bg/album.php?album_id=39619&photo=3
Ето какво казва Закона за защита на потребителите, в глава Трета, раздел Първи, Общи разпоредби:
Чл. 33. (1) Реклама е всяко съобщение във връзка с търговия, занаят или професия, което има за цел да насърчи реализацията на стоки или услуги, включително на недвижими имоти, права и задължения.
- следователно това "писмо" е реклама.
(2) Забраняват се заблуждаващата или непочтената реклама, както и неразрешената сравнителна реклама. Чл. 34. (1) Рекламодателят и рекламната агенция, изготвила рекламата, носят отговорност за заблуждаваща или непочтена реклама и за неразрешена сравнителна реклама. (2) Всяко физическо или юридическо лице, което има правен интерес, може да поиска писмено от Комисията за защита на потребителите да забрани реклама, която смята за заблуждаваща или непочтена, или неразрешена сравнителна реклама. (3) Комисията за защита на потребителите се произнася по направеното искане и уведомява лицето по реда на чл. 180. Чл. 35. (1) Когато установи, че рекламата е заблуждаваща, непочтена или неразрешена сравнителна реклама, председателят на Комисията за защита на потребителите издава заповед, с която: 1. забранява разпространението на рекламата, преди да е станала публично достояние, когато рекламата не е разпространена още, но разпространението й е предстоящо и неизбежно; 2. спира разпространението на рекламата.
- виждаме, че има предвидени законови мерки срещу заблуждаващата реклама.
Раздел Втори
Чл. 38. (1) Заблуждаваща е всяка реклама, която по какъвто и да е начин, включително по начина на нейното представяне, подвежда или може да подведе лицата, до които е адресирана или достига, и поради това може да повлияе на тяхното икономическо поведение или по тези причини нанася или може да нанесе вреди на конкурент. (2) За да се прецени дали една реклама е заблуждаваща, трябва да се имат предвид всички нейни страни, включително: 1. характеристиките на стоките и услугите като: наличност, вид, изработка, състав, начин и дата на производство на стоките или изпълнение на услугите, годност за употреба, начини за употреба, количество, географски и търговски произход, резултати, които могат да се очакват от тяхната употреба, резултати и съществени характеристики от изпитванията или извършените проби върху стоките или услугите; 2. цената или начинът на формирането й и условията за доставка на стоките и изпълнение на услугите; 3. данни за рекламодателя или рекламиращия, като: име или фирма; адрес или седалище; адрес на управление; имущество; права върху индустриална и интелектуална собственост; получени награди или отличия.
Надявам се ако ме четат адвокати да дадат съвет как може да се процедира срещу тези и подобни на тях фирми.
И също така след като в САЩ има закон срещу спама (CAN-SPAM) още от 2003 година, и след като ние така обичаме да ги копираме, не можем ли да го изкопираме и да го приложим и за тез хартиените спамчета?
P.S. Предполагам , че в случая въпросната фирма ще се измъкне от обвинения в спам, понеже писмото не е адресирано до мен и в случая (предполагам поради невъзможност да се влезе до пощенските кутии) не е в пощенската ми кутия. Това обаче не означава, че рекламата не е подвеждаща...
P.P.S. Извадка от вътрешността на брошурата: "С благодарност за коректното ценообразуване и отзивчивост от десетки хиляди столичани, ползвали услугите на "Хр*нос" в страната и чужбина!" АМИН!
P.P.P.S Думата "Хронос" e цензурирана в горния текст, понеже от днес стана мръсна дума.
Прибирам се вкъщи след фитнеса и гледам на ел-таблото до вратата оставени 20-ина бели плика, с надпис на тях "Справочник за задължителните общински такси, необходимите документи, цени и видове услуги в сферата на обслужването" (виж снимката).
И взимам си един плик, даже малко се зарадвах: "Най-после общината да се опита да води ефективен диалог с нас, обикновените граждани. Хубаво е да ни информират така, не да ни държат в неведение после бааам такси, баааам глоби...". Та радостен, че съм заслужил вниманието на общината се прибирам вкъщи, хвърлям плика на фотьойла и забравям за него.
Скоро след това обаче се сетих, и реших да се образовам по въпросите за общинските такси и необходимите документи...
Каква беше изненадата ми, когато видях, че това, което извадих от плика, е листовка на погребална агенция от плика... Единствено яростта ми след това беше по-голяма. Хартиен спам - хартиен спам. Благодарение на това, че входът се заключва автоматично е в сравнително малки количества при нас.
Но такава нагла измама...
Ето и листовката на мръсниците на Хр*нос, които се чудя дали имам основание да съдя за заблуждаваща реклама:
http://snimka.bg/album.php?album_id=39619&photo=2
http://snimka.bg/album.php?album_id=39619&photo=3
Ето какво казва Закона за защита на потребителите, в глава Трета, раздел Първи, Общи разпоредби:
Чл. 33. (1) Реклама е всяко съобщение във връзка с търговия, занаят или професия, което има за цел да насърчи реализацията на стоки или услуги, включително на недвижими имоти, права и задължения.
- следователно това "писмо" е реклама.
(2) Забраняват се заблуждаващата или непочтената реклама, както и неразрешената сравнителна реклама. Чл. 34. (1) Рекламодателят и рекламната агенция, изготвила рекламата, носят отговорност за заблуждаваща или непочтена реклама и за неразрешена сравнителна реклама. (2) Всяко физическо или юридическо лице, което има правен интерес, може да поиска писмено от Комисията за защита на потребителите да забрани реклама, която смята за заблуждаваща или непочтена, или неразрешена сравнителна реклама. (3) Комисията за защита на потребителите се произнася по направеното искане и уведомява лицето по реда на чл. 180. Чл. 35. (1) Когато установи, че рекламата е заблуждаваща, непочтена или неразрешена сравнителна реклама, председателят на Комисията за защита на потребителите издава заповед, с която: 1. забранява разпространението на рекламата, преди да е станала публично достояние, когато рекламата не е разпространена още, но разпространението й е предстоящо и неизбежно; 2. спира разпространението на рекламата.
- виждаме, че има предвидени законови мерки срещу заблуждаващата реклама.
Раздел Втори
Чл. 38. (1) Заблуждаваща е всяка реклама, която по какъвто и да е начин, включително по начина на нейното представяне, подвежда или може да подведе лицата, до които е адресирана или достига, и поради това може да повлияе на тяхното икономическо поведение или по тези причини нанася или може да нанесе вреди на конкурент. (2) За да се прецени дали една реклама е заблуждаваща, трябва да се имат предвид всички нейни страни, включително: 1. характеристиките на стоките и услугите като: наличност, вид, изработка, състав, начин и дата на производство на стоките или изпълнение на услугите, годност за употреба, начини за употреба, количество, географски и търговски произход, резултати, които могат да се очакват от тяхната употреба, резултати и съществени характеристики от изпитванията или извършените проби върху стоките или услугите; 2. цената или начинът на формирането й и условията за доставка на стоките и изпълнение на услугите; 3. данни за рекламодателя или рекламиращия, като: име или фирма; адрес или седалище; адрес на управление; имущество; права върху индустриална и интелектуална собственост; получени награди или отличия.
Надявам се ако ме четат адвокати да дадат съвет как може да се процедира срещу тези и подобни на тях фирми.
И също така след като в САЩ има закон срещу спама (CAN-SPAM) още от 2003 година, и след като ние така обичаме да ги копираме, не можем ли да го изкопираме и да го приложим и за тез хартиените спамчета?
P.S. Предполагам , че в случая въпросната фирма ще се измъкне от обвинения в спам, понеже писмото не е адресирано до мен и в случая (предполагам поради невъзможност да се влезе до пощенските кутии) не е в пощенската ми кутия. Това обаче не означава, че рекламата не е подвеждаща...
P.P.S. Извадка от вътрешността на брошурата: "С благодарност за коректното ценообразуване и отзивчивост от десетки хиляди столичани, ползвали услугите на "Хр*нос" в страната и чужбина!" АМИН!
P.P.P.S Думата "Хронос" e цензурирана в горния текст, понеже от днес стана мръсна дума.
1.
анонимен -
Навсякъде е така.
26.05.2006 19:16
26.05.2006 19:16
Същото и с мен. Прибирам се, отварям плика, и първата дума, на която попадам е "кофчег" .
цитирайНай-малкото заблуждават, защото не ти представят справочник за цените в сферата на обслужването, а само в една сфера- погребенията.
И рекламират като общинска дейност, която очевидно се изпълнява от частна фирма, макар гробищата да са общински.
цитирайИ рекламират като общинска дейност, която очевидно се изпълнява от частна фирма, макар гробищата да са общински.
Мен, дай и на мен някоя друга листовка и да водиме дела :P После ще делим парите :)
цитирай
4.
анонимен -
Както казва Марк Твен...
27.05.2006 02:28
27.05.2006 02:28
Този бизнес ще умре последен :-)
Иначе постъпката на тези е безочлива... :-(
цитирайИначе постъпката на тези е безочлива... :-(
се хабиш гео...жалко че си нямаш камина...знаш кви убави подпалки става :P
цитирайимам предвидено място за камина (теоретично), ама засега нямам... Ако се ангажират обаче хартиените спамери да ми доставят по 2-3 кила на ден, като нищо ще си сложа ;-)
цитирайхартиения спам наистина започна да ни засипва, непрекъснато ни пълнят кутията. Стопли се и плъзна наред. Жителите на входа вече си сложихме кошче до кутиите. Но тези, които са ти пуснали подобна реклама, наистина са абсолютни нагляри - нямам думи направо. Между другото, това, което са написали на плика, звучи доста безсмислено.
цитирай
8.
анонимен -
Съди ги !
01.07.2006 19:16
01.07.2006 19:16
По-голямата част от 136 -те погребални агенций в софия също са безкрайно възмутени и вбесени от погребалния спам. В крайна сметка това е и нелоялна конкуренция. Ние ти предлагаме ако все още държиш на заканата си да водиш дело, да те подкрепим с наш адвокот и покриване на разходите по него, като на практика ти ще участваш само като ищец. Това ти го пишем съвсем отговорно. Защото този нагъл изрод К. Крачунов /управителя на "хронос"/- един мухльо висок не повече от 160 см. подготвя нова кампания за да залее цяла София. защото листовките му скоро свършиха. В момента урежда нов кредит и ви е бедна фантазията какво ни чака!Най-лошото е, че по неговите "светли дири", тръгнаха съблазнени от евентуални печалби заради масовоста, някалко наши колеги. ако не го спрем навреме и не му дадем урок, тепърва ще ни залее цяла лавина от погребален спам. Чакаме отговор!
цитираймного жалко, че чак сега виждам този коментар! Можеше да се свържете много по-ефективно с мен чрез данните в профила ми или дори през Snimka.bg! Ако все още следите този постинг, пишете ми чрез някой от изброените горе начини или ми дайте информация за контакти с Вас.
цитирайТърсене
За този блог

Гласове: 1921
Блогрол
1. Изгодно пазаруване онлайн
2. Google оптимизация
3. Алтернативният портал
4. Правопис, граматика, пунктуация
5. Български електронни магазини
6. Глобално затопляне?
7. Евтини самолетни билети
8. Много яко транс радио
9. Забавни пожелания за рожден ден
10. Коледни пожелания
11. Пожелания за Осми март
12. Интернет речник
13. Самолетни билети
14. ТВ-Програма.BG
15. Български съновник онлайн
16. Vestnicibg.com
17. IT новини
18. Analytics Toolkit
19. Free Online Calculators
2. Google оптимизация
3. Алтернативният портал
4. Правопис, граматика, пунктуация
5. Български електронни магазини
6. Глобално затопляне?
7. Евтини самолетни билети
8. Много яко транс радио
9. Забавни пожелания за рожден ден
10. Коледни пожелания
11. Пожелания за Осми март
12. Интернет речник
13. Самолетни билети
14. ТВ-Програма.BG
15. Български съновник онлайн
16. Vestnicibg.com
17. IT новини
18. Analytics Toolkit
19. Free Online Calculators