Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.11.2006 14:24 - Blog.bg в списание BusinessWeek България
Автор: geo Категория: Технологии   
Прочетен: 6604 Коментари: 3 Гласове:
1



В последния брой на списанието са отделени 5 страници на блоговете с насоченост най-вече към отношенията блогове бизнес.

Нека започнем всичко от началото обаче. Няколко дни преди уеб семинар 2006, който щеше да стартира именно с темата за блоговете ми се обади един човек в кюто - бил ми чел блога. Разбра се, че става въпрос за inet.blog.bg и че е попаднал там, търсейки информация за блоговете, тъй като подготвя статия за блоговете в България. Човекът се оказа Бойчо Попов от BusinessWeek България*.

Със следващите няколко реплики успях да се представя и също да стане ясно, че и двамата имаме намерение да посетим панела за блоговете на семинара. Там не остана време да се видим, но затова пък се разбрахме по-късно за интервю, което да дам за списанието. Поставената тема беше "блоговете и бизнеса" в най-общ смисъл.

Самото интервю протече нормално, интересна беше "фотосесията", която последва. Фотографът, интересно защо, беше решил, че офиса на Инвестор.БГ е фотостудио и ще има всички необходими осветителни тела, отразители и фонови панели :-) След близо половин час опити да получим възможно най-добрата снимка с подръчните средства се получи резултатът, който можете да видите тук или в оригинал в списанието.

image

Аз лично не се одобрявам напълно, тъй като ми се струва, че са избрали снимка, на която съм твърде широко усмихнат. Всичките ми познати се изредиха да ме убеждават, че не е така... все още не им вярвам :-)

Самата статия в BusinessWeek България започва с историята на Десислава Цвяткова, собственичка на магазин за бельо и описва нейния блогинг опит и това с какво са й помогнали блоговете.

Материалът продължава с мнения на Георги Варзоновцев от Netage, като се отчита опита на Орбител 01001.

В следващата 1/2 от статията на няколко места има цитирани мои мнения по въпросите за блогинга и бизнеса, а на други - преразказ на интервюто ми, на мнения, изказани по време на уеб семинара за блоговете и на публикации от inet.blog.bg.

Още едно нещо не ми хареса, освен усмивката: цитатът на челно в материала, който можете да видите на горната снимка. Според мен можеше и да е по-точен и да бъде "Страхотен начин да се повиши доверието към компанията и към бренда", точно както е написан в текста на статията преди това. Нямам идея защо е решено да бъде изменен така, тъй като в тази си форма изглежда по-зле от езикова и дори смислова гледна точка.

Интересен е избора на Бойчо Попов за "Блогове, които си заслужават всеки клик":

image

Както виждате и сами, два от трите избрани блога са в Blog.bg: albosh.blog.bg на Александър Божков и economics.blog.bg на Георги Ангелов и Светла Костадинова. Изглежда е преценил, че те най-добре подхождат на контекста на статията и списанието като цяло, защото съм сигурен, че ако трябваше да изброи интересни блогове, заслужаващи си отделеното време, нямаше да му стигне списанието.

Г-н Попов си е позволил да изнесе и един, смятам, спорен факт в статията: "най-многобройната група са в блог портала www.blog.bg, в който има регистрирани 9100 потребители с 1700 блога с поне един постинг. Другите големи играчи са www.bglog.net и www.glog.dir.bg."

Ако говорим от чисто фактологическа гледна точка смятам, че в Glog в към момента има повече регистрирани блогове, отколкото в Blog.bg. Друг е въпросът, че по мои наблюдения голяма част от тях представляват нещо подобно:

http://stz.dir.bg/_wm/diary/?df=46&dflid=
http://zai4arnik007.dir.bg/_wm/diary/?df=46&dflid=
http://fr.dir.bg/_wm/diary/?df=46&dflid=
http://borsi.dir.bg/_wm/diary/?df=46&dflid=

(горните извадих като кликнах точно на четири произволни линка от главната на glog, което потвърждава още веднъж наблюденията ми).

Съвсем друг е пък въпросът, че повечето специалисти, с които съм говорил споделят моето мнение, че glog.dir.bg определено не предлага блог хостинг в общоприетия му вид а по-скоро хостинг с включена CMS, един от модулите на които е блог...

Така или иначе не може да не ме радва фактът, че блоговете получават все по-голямо внимание от медиите и обществото и се надявам това да продължава и да допринесе за израстването на тази медия в България.


Тагове:   България,   BG,   Blog,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Честито!
27.11.2006 17:38
И да продължаваш да къртиш мивки (както казват юношите или (на чист Ганьовски - тийнейджърите))!!!

За снимката не трябва да ти пука. Важното е, че там си ти, а не напр. аз :-Р

Поздрави
цитирай
2. анонимен - Държавното ръководство оценя по ...
03.12.2006 23:27
Държавното ръководство на Райха оценя по достойнство значението на блога в световен мащаб, и застава зад героичните прояви на блоговите сирени в борбата им за справедливо обществено-информационно устройство. Не е зле усилията да се насочат към създаването на блог за блоговете, което да приеме името блогов фюрер.
цитирай
3. rain - ~*~
06.12.2006 09:19
Обаче нашият рошав блог е най-хубав от всички, защото има връзка между хората, която не съм виждал толкова силно изразена преди. Сякаш всички сме едно голямо семейство.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: geo
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2619921
Постинги: 190
Коментари: 768
Гласове: 1921