Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.09.2013 13:14 - Отворено писмо до списание Мениджър
Автор: geo Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5312 Коментари: 1 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Уважаема редакция,

Редовен читател на Мениджър съм от години, макар никога да не съм бил абониран. Препоръчвам ви на приятели и познати и привествам това, което по принцип постигате като резултат с присъствието си.

Днес обаче останах с много неприятен вкус в устата след прочитането на статията на стр. 89-90 от бр. 9 (179) на Дарина Младенова. В нея буквално се рекламират офшорни дестинации. Пише се за тях като за някакъв любопитен, почти безобиден феномен и се цитират големи обеми финансови средства, които циркулират в тях. Дава се поглед към фрагменти от историята по някакъв много избирателен и абсолютно безполезен начин - цитират се някакви факти без никаква връзка и нито дори намек за това какъв е бил ефекта от тях и какъв е смисълът да ги знаем. Завършва се с цитат от никому неизвестният проф.Ронан Пейлин от Бирмингамския университет. Негови публикации не могат да бъдат намерени лесно в интернет, всъщност абсолютно нищо не излиза при търсене за неговото име. Не присъства и в списъка с преподаватели на сайта на университета - http://www.birmingham.ac.uk/staff/profiles/index.aspx?q=palin . Цитатът му е едва ли не окуражаване към хората да изнасят печалбите си към офшорки, тъй като по неговите думи всички силни на деня го правят или подкрепят офшорния модел и затова, според него, той е недосегаем.

Липсата на "advertorial" над тази статия само ме кара да повдигна вежди още малко, но основният ми въпрос е: как е възможно медия като Мениджър, която промотира предприемачеството и добрия бизнес като път за просперитет на страната да си позволи да прави реклама на офшорките, които според редица изследвания и журналистически разследвания през годините са източник и основен фактор за съществуването на огромна бедност и корупция и то най-вече в страни като България? За мен това е просто скандално, в не по-малка степен отколкото назначаването на мафиоти в държавните служби за сигурност. Ако наистина нямате никаква информация по темата - потърсете, има наистина предостатъчно, мога и аз да ви насоча директно към по-добрите ресурси.

Наистина ми се иска да вярвам, че Мениджър все още стои с действията си зад думите си и това е някакво недоглеждане от страна на редакционния екип.

С уважение,
Георги Георгиев

Край на писмото.

Който се интересува по темата силно препоръчвам да прочете Treasure Islands на Nicholas Shaxon, да гледа тази TED презентация или да се информира от някой от многото други източници по темата.
 



Гласувай:
5



1. cell - ....За мен това е просто скандално .
14.09.2013 14:00
Yes !Skandal - ot vsykade !!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: geo
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2619991
Постинги: 190
Коментари: 768
Гласове: 1921