Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.10.2017 10:48 - Модерният турист
Автор: venercheto Категория: Забавление   
Прочетен: 3067 Коментари: 2 Гласове:
9

Последна промяна: 19.04.2018 13:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Днешният турист е ъпдейтнат и самооптмиран в нива в сравнение с онзи отпреди десет години. И дигитализацията е само част от напредъка. Докато преди пътуващият се осланяше на туристически бюра и им плащаше тлъсти комисионни, сега модерният турист сам си избира цялата почивка в интернет - от най-евтиния полет към желаната дестинация до най-келепирския ол инклузив хотел.

Модерният турист, който приковава вниманието ни, може грубо да се раздели на два вида. Ще ги наричаме за по-удобно Номер Едно и Номер Две (за Номер Три или Четири тук няма да стане дума). Ако притежава деца или е на възраст, турист Номер Две предпочита да изкара почивката си в един-единствен хотелски комплекс. Нужните му плаж, ресторанти, магазини и козметични салони принадлежат към този комплекс, тъй че на Номер Две не му се налага да се движи в радиус по-голям от 100 метра. Задължително в комплекса има и кой да забавлява децата му по цял ден, тъй че най-после и Номер две да си почине от тях.

Номер Две се отличава с уютно (да не кажем прещедро) тяло, което с добродушна усмивка не се и опитва да крие. Все пак е между свои и измежду персонал, който разчита повече на бакшишите, отколкото на заплатата си. И тук вече трябва да споменем и турист Номер Едно, чийто представители също често се срещат из такива комплекси - храмове на почивката.

Основната разлика между Турист Номер Две и Турист Номер Едно е, че последният е по-подвижен. Сигурно причината е липсата на деца у Номер Едно - или пък защото е чул, че е много куул да се обикалят забележителности. Може Номер Едно да е отседнал в ол инклузив хотел (a напоследък е дочул и за Арбиендби) и да ходи там на плаж, но веднага си наема кола на място и почва да обикаля непознатата дестинация. Изръшква най-известните градове с катедралите им, паметниците и изисканите ресторанти. Смесва се с огромната колона от коли на местните и другите туристи, която дави и най-старинния град в газове и прах. Въобще, океанът от бензинови коли, заливащ света ни, е нещо като повод за гордост у Номер Едно. Кого го интересува добрия градски и междуселищен транспорт на Европа и толкова от света, след като може да си закара колата току до хилядолетния храм в Рим, Картаген или да речем, Пекин, и да я остави на мотор, докато позяпа отвътре щракайки снимки? Пък двукраката паплач се мъчи на жегата отвън? И кога друг път, когато все пак слезе от колата, e гълтал бензин с пълни гърди и ушите му са бръмчали от рева на хиляди мотори? В модерни времена живееме, ами, удобство и техника!

А може и да не е точно гордост това поведение, тъй като и за Номер Едно важи правилото: удобството преди всичко! Че светът ни се душел в газове и смог, че природните катастрофи зачестявали, че климатът се объркал - измислици разни да се продава новата зелена техника! Модерният турист не ще и да знае какъв свят ще остави на децата си. На него му е важно да тъне в охолство и да унищожава природни ресурси в пъти повече, отколкото му се полага. Ами че всяко уважаващо себе си (туристическо) четиричленно семейство трябва да притежава поне две коли...но тук вече се отвличаме към друга тема. Да продължим със самооптимираният вид на Номер Едно.

Той е слаб и/или трениран и модерно фризиран, оборудван с айфон и тениска I love Rome (London, Berlin, New York...) Докато преди 10-15 години и при Номер Едно нерядко можеше да се види шкембенце или солиден целулит, на днешно време той изпъква с липсата на такива. Модерният турист спортува по три и повече пъти на седмица и пази диета много време преди почивката (а сигурно и по принцип). Номер Едно е освен това поне вегетарианец, ако не и веган, и ако случайно се излъже да опита примерно иберийска шунка от прасе, хранено само с жълъди, твърди че това му е за пръв път тази година. Или че сервитьорът е объркал поръчката.

Самооптимираният модерен турист, или както ние го наричаме, Номер Едно, обича да разглежда забележителности и чужди народи - но най-обича него да го гледат. Дори да е от изчезващите видове с щедри тела, ще облече къси панталонки или тесни (маркови) дънки, ще сложи слънчеви очила марка GUCCCI, друга тениска с блестящи надписи като WILD; MONDAYS WHAT THE FUCK или STAY COOL, и ще следи за впечатлението, което прави. Модерният турист минава по Главната и хвърля само бегъл поглед към местните или другите туристи. Най-важно е той да бъде видян и да събере погледи и ахкания за огромните усилия, които полага да се поддържа и/или облича. По-късно, след задължителната употреба на селфи-стик, събира и харесвания във Фейсбук. Нерядко Номер Едно е въоръжен с такъв стик поради нежеланието или невъзможността си да говори английски или друг интернационален език.

Модерният турист, Едно или Две, обича да пръска пари и затова рядко може да си позволи да почива за повече от седмица. И кому е нужно повече, мисли си Номер Две, след една месечна заплата, изхарчена за това време, но пък тънейки в охолство като прасе в кралски двор? Дори по-подвижния Номер Едно не се интересува, че на два-три километра от ол инклузив хотела имало рибарско селище с вълшебно ресторантче, с храна в нива по-качествена от хотелската. И на една трета от цените в комплекса. Кой ще се мъчи да се разхожда до там, мисли си Номер Две, пък дори и да имат по-евтино пиене, след като може да се лочат коктейли на плажа пред ол инклузива? Или направо пред басейна, ако плажът се намира на повече от 50 метра от входната врата на Номер Две. И на кого му пука колко интересни и колоритни били местните, след като има аниматори в хотела да представят фолклорна програма от мястото, добавя реда на мисли и Номер Едно.

След една такава седмица модерният турист Номер Две ще се прибере вкъщи силно почернял, олекнал с една месечна заплата, но иначе още натежал и доволен, и гордо ще заяви пред приятели: "А аз бях в Испания (Италия, Гърция, Малта...)!"

И така до следващият ол инклузив.

Номер Едно пък, който е обикалял с кола и е похарчил още повече пари за сувенири, дрехи и козметика, показва снимки на катедрали и площади, на замъци и зоологически градини, на борба с бикове, петли и други; потупва се по леко наедрялото коремче и тъжно заявява.

"Но много ядохме там. От утре - всеки ден на фитнес! И да, трябва да се види Италия (Испания, Малта..) Но ви съветвам да си вземете кола, иначе няма да видите много!"

А в туй време в Рим, Ронда или на Ривиерата други модерни туристи ще гълтат бензинови пари и ще надвикват оглушителния рев от мотори, и ще правят снимки, които да показват вкъщи от...почивката.




Гласувай:
9



Следващ постинг
Предишен постинг

1. natali60 - Чудесно си описала
23.04.2018 15:34
скуката на масовия туризъм, Венерче. А има и истински, интересен туризъм, има...
Поздрави!
цитирай
2. venercheto - мерси, Натали.
23.04.2018 18:06
вече се чудя дали да не си изтрия постинга, като гледам какви ги твори Номер едно по света. Нека си е тъп и скучен, и да си седи по хотелите. По-добре там от тоя геноцид, който извършва в момента срещу Природата.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: venercheto
Категория: Изкуство
Прочетен: 538530
Постинги: 89
Коментари: 779
Гласове: 4296
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031