Най-четени
1. cchery
2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. hadjito
2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. hadjito
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
Най-активни
1. sarang
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
Постинг
26.02.2008 18:16 -
Що е това делегиран бюджет и има ли той почва в родното ни образование?
Автор: feq
Категория: Забавление
Прочетен: 16763 Коментари: 22 Гласове:
Последна промяна: 26.02.2008 22:01
Прочетен: 16763 Коментари: 22 Гласове:
1
Последна промяна: 26.02.2008 22:01
Колко съвременно и елегантно звучи?
На „седенки”, разговорки, уговорки начертаха пътя на образованието ни десетки години напред.
Какво по-умно нещо от делегиран бюджет? Държавата ще привежда по 1200 лева на дете- ученик, умножаваме по брой ученици в училището, от което автоматически следва,
че ще оцелеят само големите училища. Малките няма да могат да се самоиздържат, защото тук влизат сметките за ток, вода, телефон, отопление, заплати на учителите и персонала, дори тебешира. В тази формула я няма инфлацията, поради което те- малките училища под 150 деца ще се само закрият. На 12 деца се „пада” по един учител. Забележете, никой не говори за съкращения на учители, за затваряне на училища. Просто аритметика.
И започва една битка:
1. За всяка бройка дете, защото всяко дете „носи” пари на училището;
2. Една конкуренция между учителите- кой е по- добър преподавател ;
3. Конкуренция между училищата- кое от тях предлага повече ек стри за децата.
Ето, че децата ни станаха стока на пазара. Много ценна стока! Върви сега учителю, че пиши двойка на ученик и го оставяй на поправителен изпит, да не говорим за повтаряне в същия клас.
Няма, колеги, да пишете не извинени отсъствия, и да гоните от час ученици, да им се карате! Нищо, че пушат в двора на училището и не носят чанти, че не пишат и не внимават в час. Ще търпите…
Споко, учители!
Той иначе, българският учител е много търпелив и толерантен.
Но, директорите непременно трябва да завършат счетоводство и контрол, за да ги управляват тези бюджети. Приоритетното насочване на средствата ще изведат някои училища напред в редичката и те ще станат предпочитани за ученици и учители. Мотивацията „работна заплата” пък може да промени качеството на учебния процес.
А как ли ще бъде въведен този прословут делегиран бюджет след месец-два, когато все още не е приет Закона за народната ни просвета или промените на Наредбите в него?
Ех, няма как, принципа”Разделяй и владей”си остава в сила.
и сега си е точно така - без изключения!!!
цитирайПриятно ми е колега, че сте харесали темата! Много актуално, нали? Жалко, че нищо не можем да направим, пионки на шахматната дъска!
цитирайно нали искахте демокрация и пазарна икономика.На ви я.Защо плачкате сега, като майката държава излезе мащеха
цитирайв България всичко се побългарява. Да сте усетили РЕД и ЗАКОННОСТ, защото за мен това е демокрация!
Жалко,че никой не мисли за децата ни!
цитирайЖалко,че никой не мисли за децата ни!
За съжаление сега ще започне кошмарът за българския учител и тези, които ще страдат ще са учениците, защото едва ли ще получат добро образование.....
цитирайкакво точно са тия делегиране бюджети обаче го чувам за трети път през последната седмица.Онзи ден имаше репортаж, че във връзка с тях ще трябва да се закрие ОУ-то в едно село край Варна.И хората протестираха. Няколко дни по-рано на улицата имаше подписка защото във връзка със същите ще закрият единствината вечерна гимназия във Варна, което е много жалко. В крайна смитка какво се печели?
цитирайДа, след здравната реформа, където нещата са вече толкова замотани, дойде ред и на образованието.
Наистина кошмар, защото нас-учителите, никой за нищо не ни пита.
цитирайНаистина кошмар, защото нас-учителите, никой за нищо не ни пита.
вие пък какво разбирате?
цитирайСъс сигурност, нито учениците, нито учителите, нито обществото ще спечели.
Най- вероятно ще спечели някой бизнесмен, които за жълти стотинки ще купи изоставената сграда на някое училище, за да я превърне в лимонадена фабрика например. Ако има в селото кой да я пие лимонадата изобщо?
цитирайНай- вероятно ще спечели някой бизнесмен, които за жълти стотинки ще купи изоставената сграда на някое училище, за да я превърне в лимонадена фабрика например. Ако има в селото кой да я пие лимонадата изобщо?
10.
анонимен -
Naiden
27.02.2008 00:35
27.02.2008 00:35
Haide da ne otvariame temata za daskalite i daskalicite. Osakatihte decata s nekadarnostta si ,puk sega pak darzavata bila vinovna. Kato ste tolkova stoka zashto se nalaga izobshto da badat goneni uchenici ot chas i da im se pishat otsastvia ? Motiviraite gi! pri moiata uchitelka po istoria nikoi ne biagashe ot chas i muha da bramne shte se chue -takava tishina beshe .Ama zashtoto Roza Dimitrova idvashe da si prepodava urocite ,a ne da otmetne oshte edin "zaguben "den v uchilishte. Ne viarvam i Roza Dimotrova niakoi da ia e pital kakvo misli za bjudzeta i plashtaniata. Ti kato visish v bloga nauchi li si urocite za chasovete utre?
цитирай
11.
анонимен -
wefhewir3qjk4l
27.02.2008 00:37
27.02.2008 00:37
wefhewir3qjk4l
цитирай
12.
анонимен -
чудя ти се
27.02.2008 04:08
27.02.2008 04:08
Пишеш да те цитират. Добре, ти защо не цитираш? И кво можеш да откраднеш от селска даскалица?
цитирайкоято си знае уроците за днес!
Даскал и Даскалица не ги приемам за обидни определения. А вие АНОНИМНИ, защо криете имената си? Естествено, освен Времето, което ми отнехте, за да напиша този коментар- друго и да искате, не можете да ми вземете!
Пиша всичко това, с риск да загубя голяма част от ученическата аудитория, която се е промъкнала тук и си пише каквото и падне и както си иска. И вместо да седне да чете и да си размърда сивото вещество, да се готви за матури, контролни и тестове копира чужди мисли и теми.
Ако не сте усетили тънкия хумор си е ВАШ проблем!
Ако нямате гражданска позиция също си е ВАШ проблем!
Вярвам, че в блога има и ХОРА, които ще ме четат!
Нова съм и не мога още да се ориентирам.
Чакам ви, Хора!
цитирайДаскал и Даскалица не ги приемам за обидни определения. А вие АНОНИМНИ, защо криете имената си? Естествено, освен Времето, което ми отнехте, за да напиша този коментар- друго и да искате, не можете да ми вземете!
Пиша всичко това, с риск да загубя голяма част от ученическата аудитория, която се е промъкнала тук и си пише каквото и падне и както си иска. И вместо да седне да чете и да си размърда сивото вещество, да се готви за матури, контролни и тестове копира чужди мисли и теми.
Ако не сте усетили тънкия хумор си е ВАШ проблем!
Ако нямате гражданска позиция също си е ВАШ проблем!
Вярвам, че в блога има и ХОРА, които ще ме четат!
Нова съм и не мога още да се ориентирам.
Чакам ви, Хора!
Щели да се закрият училища.Разбира се - неефективните се закриват, и се концентрират деца и учители в едно училище.С спестените пари се осигурява база и транспорт.Всички искат да работят на 5 метра от дома си, и ако може държавата да им плаща масрафа.Много щели да се депресират Осман и Хасан че трябвало да пътуват с училищен автобус, а не пеша до училището си.В щатите може - в България не може.Щото нашите ученици не са като американските - по-умни са, по-красиви и пикаят розова вода.
А това за изкуственото поддържане на ученици, просто си показва защо сме на тоя хал - еми като смятате да ги подържате изкуствено как искате да има качествено образование.ТОва изобщо не ттрябва да се допуска.Образованието трябва да е привилегия а не задължение.Привилегия обаче, на социално отговорния индивид и евентуално - неговото потомство.Обаче не - как така те ще ме съкращават, тъкмо се устрох добре тук в Тъпчилещово.Какво като сме 4 учителя и 14 ученика.Да му мисли държавата, да не е строила училища.Като ги има - да плаща.Който не е съгласен с последното - това е принципа на анти пазарната икономика.
След като сме приели принципите и методите на запада, ще ги спазваме.Когато нещо не е ефективно - то се премахва.А за побългаряването - еми вие ги учите тия деца бе учители, научете ги на нещо по-европейско.Семейството е най важно - спор няма, но докога то ще е сапуна за всичко.
цитирайА това за изкуственото поддържане на ученици, просто си показва защо сме на тоя хал - еми като смятате да ги подържате изкуствено как искате да има качествено образование.ТОва изобщо не ттрябва да се допуска.Образованието трябва да е привилегия а не задължение.Привилегия обаче, на социално отговорния индивид и евентуално - неговото потомство.Обаче не - как така те ще ме съкращават, тъкмо се устрох добре тук в Тъпчилещово.Какво като сме 4 учителя и 14 ученика.Да му мисли държавата, да не е строила училища.Като ги има - да плаща.Който не е съгласен с последното - това е принципа на анти пазарната икономика.
След като сме приели принципите и методите на запада, ще ги спазваме.Когато нещо не е ефективно - то се премахва.А за побългаряването - еми вие ги учите тия деца бе учители, научете ги на нещо по-европейско.Семейството е най важно - спор няма, но докога то ще е сапуна за всичко.
Като не ви харесва темата не четете и не коментирайте! Тук има свобода на словото.
Жалко ,че сте прочели твърде повърхностно темата.
На вашите думи много би се зарадвал любимият ни министър на образованието г-н Вълчев.
цитирайЖалко ,че сте прочели твърде повърхностно темата.
На вашите думи много би се зарадвал любимият ни министър на образованието г-н Вълчев.
Вместо да се ядосваш с анонимните, отиди в настройките на блога си и разреши коментари само от регистрирани потребители. Тогава поне ще знаеш на кого отговаряш.
Наком,
Покрай верните неща, които пишеш, изпускаш от вниманието си други по-важни неща.
Като например: Едно нещо като е неефективно освен да се премахне, може и да се направи ефективно. Друг е въпросът дали имаш за това нужните ресурси - пари, знания, дух, желание, време.
Щото рушенето е най-лесната практика, но често последствията излизат по-скъпи отколкото да съумееш да съхраниш и особено да развиеш и усъвършенстваш въпросното нещо.
Това че в момента (почти) целият български народ се стреми към София или чужбина, за да си намери работа с цел оцеляване, не означава, че това е най-правилното, нито че е единственото възможно решение. Но за да се видят и други възможни решения, се иска преди всичко мъдрост и далновидност от управниците - все неща, които липсват у комсомолците, които наследиха родителите си комунисти във властта над България.
Ако това не беше така, то в Евросъюза нямаше да има специални програми за развитие на селските райони. Но какво правят съвременните управници на България по въпроса? Правят само агитации по избори и толкоз.
А после учителите виновни, че учениците са малко.
В постинга си тук Юлия много точно определя какво го чака образованието на младите българи.
И най-лошото за сега работещите (все още) в България хора е, че точно тези млади хора ще трябва утре да осигуряват пенсиите и на учителите си и на всички, които са решили да останат и да я има България.
цитирайНаком,
Покрай верните неща, които пишеш, изпускаш от вниманието си други по-важни неща.
Като например: Едно нещо като е неефективно освен да се премахне, може и да се направи ефективно. Друг е въпросът дали имаш за това нужните ресурси - пари, знания, дух, желание, време.
Щото рушенето е най-лесната практика, но често последствията излизат по-скъпи отколкото да съумееш да съхраниш и особено да развиеш и усъвършенстваш въпросното нещо.
Това че в момента (почти) целият български народ се стреми към София или чужбина, за да си намери работа с цел оцеляване, не означава, че това е най-правилното, нито че е единственото възможно решение. Но за да се видят и други възможни решения, се иска преди всичко мъдрост и далновидност от управниците - все неща, които липсват у комсомолците, които наследиха родителите си комунисти във властта над България.
Ако това не беше така, то в Евросъюза нямаше да има специални програми за развитие на селските райони. Но какво правят съвременните управници на България по въпроса? Правят само агитации по избори и толкоз.
А после учителите виновни, че учениците са малко.
В постинга си тук Юлия много точно определя какво го чака образованието на младите българи.
И най-лошото за сега работещите (все още) в България хора е, че точно тези млади хора ще трябва утре да осигуряват пенсиите и на учителите си и на всички, които са решили да останат и да я има България.
ОГРОМНО БЛАГОДАРЯ за подкрепата!
Исках всички да коментират, но... щом се проявява несериозност- да направих го, само регистрираните в Блог ще коментират и нецензурните ще ги изтривам.
Достатъчно е простотията и глупостта около нас. Правилно!
цитирайИсках всички да коментират, но... щом се проявява несериозност- да направих го, само регистрираните в Блог ще коментират и нецензурните ще ги изтривам.
Достатъчно е простотията и глупостта около нас. Правилно!
В цяла Европа има демографски ръст на градовете за сметка на селата.Над 70% от бюджета на ЕС отива за стимулиране на селско стопанство, и стандарта на селските райони.
За да стане едно селско училище ефективно, трябват пари.Парите за образованието са константа - тоест други няма.И всички са на мнение че учителите са много за сметка на учениците.Прираст от последните няколко години има, така че до 4-5 години ще има нужда от нови учители.Но засега бройката трябва да се редуцира защото е раздута.Средно в Европа се падат мисля на 34 ученика по един учител.При нас проблема с учителите е много обемен, но да кажем че са много.След като са много, да се поддържат всички е изкуствено.Ако не ви мързи, бих бил любопитен да науча какви предложения имате, да се задържи текущия учителски щат.Като не правите сметка на държавните пари.Думите "държавата ще плати" се отнасят за демократично избраните политици и техните вили.Измислете откъде да дойдат пари в образованието, и аз ще ви подкрепя.
Засега субсидираното образование, е най-голямата дупка.Не стига че е скъпо, а е крайно неефективно.
Нашите политици не правят нищо ново.Те копират системи, които на други места са дали резултати.И при нас ще дадат.А това ще има 100 000 човека които не им харесва, защото ще бъдат засегнати - това е друга бира.
А що опира до министър Вълчев - слава нему.Първия политик който направи политика от това смотано министерство.И действително прави реформи, макар и плахо, макар и стъпка по стъпка.Мое мнение е че реформите трябва така да се правят.
Ако положението в българия е добро, значи и статуквото е добро.Ако положението не е добро - значи е време за промени.Вие как мислите
цитирайЗа да стане едно селско училище ефективно, трябват пари.Парите за образованието са константа - тоест други няма.И всички са на мнение че учителите са много за сметка на учениците.Прираст от последните няколко години има, така че до 4-5 години ще има нужда от нови учители.Но засега бройката трябва да се редуцира защото е раздута.Средно в Европа се падат мисля на 34 ученика по един учител.При нас проблема с учителите е много обемен, но да кажем че са много.След като са много, да се поддържат всички е изкуствено.Ако не ви мързи, бих бил любопитен да науча какви предложения имате, да се задържи текущия учителски щат.Като не правите сметка на държавните пари.Думите "държавата ще плати" се отнасят за демократично избраните политици и техните вили.Измислете откъде да дойдат пари в образованието, и аз ще ви подкрепя.
Засега субсидираното образование, е най-голямата дупка.Не стига че е скъпо, а е крайно неефективно.
Нашите политици не правят нищо ново.Те копират системи, които на други места са дали резултати.И при нас ще дадат.А това ще има 100 000 човека които не им харесва, защото ще бъдат засегнати - това е друга бира.
А що опира до министър Вълчев - слава нему.Първия политик който направи политика от това смотано министерство.И действително прави реформи, макар и плахо, макар и стъпка по стъпка.Мое мнение е че реформите трябва така да се правят.
Ако положението в българия е добро, значи и статуквото е добро.Ако положението не е добро - значи е време за промени.Вие как мислите
Само не разбирам защо продължават хората със сравнения от рода на " Нас едно време ни стимулираха " , толкова ли не проумяват, че не са различни учителите, а учениците. И мен са ме стимулирали учителите, но пък и аз съм имала желание да уча, а сега- от компютрите дали им остава време на децата да прочетат една книга- не. Но винаги се появява родител, " който разбира много " и казва, че учителят не го е научил- е как да го научиш като той няма елементарна култура на изразяване и как да я получи от чатовете, в които висят по цели нощи. Мили родители, не търсете вината само в учителите, а се замислете и Вие какво давате на децата си !!!!
цитирайРазни неща могат да се направят за подобряване на образованието на българските деца, но не от комсомолците, които управляват България, по простата причина, че самите те са крайно необразовани (не дипломирани, защото всички си имат дипломи, а необразовани, тоест незнаещи).
Защо, например, в една Ирландия, която също е член на ЕС и дори е по-малка от България (все още), младите хора се стремят да са не просто образовани, а високо образовани? Защо там могат да се отделят повече проценти от държавния бюджет в сравнение с България (като се има пред вид, че по начало техният Брутен Вътрешен Продукт е в пъти по-голям от нашия в абсолютен размер)? Подобно е отношението към образованието и във Финландия (също по-малка от нас страна).
А у нас все повече млади хора не желаят да се образоват или посещават училище само защото родителите им ги карат насила да ходят на училище и поради това обучението им е неефективно.
Защо у нас ученици могат (и то с основание) да зададат на учителя си въпроса: "И какво си постигнал като си много образован и много знаещ?" Дали в Ирландия някой ученик би задал подобен въпрос на учителя си?
Отговорът на тези и други такива въпроси дава и отговор на главния въпрос: Какво да се прави? Но този въпрос може да зададе само НЕОБРАЗОВАН човек, тоест не знаещ какво да прави. А който знае какво трябва да се прави, той просто го прави (ако, разбира се, е във властта му).
Отговорът на всички горни въпроси се крие именно в това, че България се управлява от комсомолците и че комунизмът още не си е отишъл.
Ако това не беше така, тогава в България щеше да има инвестиции в автомобилостроенето (спомни си колко западни фирми бяха изгонени от България - навремето от комунистите, а по време на демокрацията и от комсомолците), в областта на високите технологии - заводите на Дел и други като тях щяха да са в България, а не в Ирландия и ред други такива печеливши производства щеше да има у нас.
А сега от какво живеем и какво произвеждаме? Перем парите на световните наркопроизводители, в резултат на което е и бумът в строителството и умишлено той не се ограничава по морето, за да се препират по-лесно наркопарите.
Тогава от къде да се вземе този БВП, от който да дойдат инвестициите в образованието, както и мотивацията на младите хора да се образоват и да остават в България?
Ако изобщо пиша по тези въпроси, то не е за да давам акъл на когото и да е, а защото съм УЧИТЕЛ с главни букви, поради което ме боли не само за децата на съвременна България, но и защото виждам с какъв висококачествен човешки материал работя, но поради това, че родителите на много деца са отишли в чужбина да изкарват пари, децата остават без родителски контрол и съответно не посещават редовно училище, поради което остават ниско образовани точно в най-отговорната си възраст.
Времето за промени е настъпило мно-о-ого отдавна. И те дори се правят. Само дето посоката е сбъркана!!! Както и хората, които ги правят...
цитирайЗащо, например, в една Ирландия, която също е член на ЕС и дори е по-малка от България (все още), младите хора се стремят да са не просто образовани, а високо образовани? Защо там могат да се отделят повече проценти от държавния бюджет в сравнение с България (като се има пред вид, че по начало техният Брутен Вътрешен Продукт е в пъти по-голям от нашия в абсолютен размер)? Подобно е отношението към образованието и във Финландия (също по-малка от нас страна).
А у нас все повече млади хора не желаят да се образоват или посещават училище само защото родителите им ги карат насила да ходят на училище и поради това обучението им е неефективно.
Защо у нас ученици могат (и то с основание) да зададат на учителя си въпроса: "И какво си постигнал като си много образован и много знаещ?" Дали в Ирландия някой ученик би задал подобен въпрос на учителя си?
Отговорът на тези и други такива въпроси дава и отговор на главния въпрос: Какво да се прави? Но този въпрос може да зададе само НЕОБРАЗОВАН човек, тоест не знаещ какво да прави. А който знае какво трябва да се прави, той просто го прави (ако, разбира се, е във властта му).
Отговорът на всички горни въпроси се крие именно в това, че България се управлява от комсомолците и че комунизмът още не си е отишъл.
Ако това не беше така, тогава в България щеше да има инвестиции в автомобилостроенето (спомни си колко западни фирми бяха изгонени от България - навремето от комунистите, а по време на демокрацията и от комсомолците), в областта на високите технологии - заводите на Дел и други като тях щяха да са в България, а не в Ирландия и ред други такива печеливши производства щеше да има у нас.
А сега от какво живеем и какво произвеждаме? Перем парите на световните наркопроизводители, в резултат на което е и бумът в строителството и умишлено той не се ограничава по морето, за да се препират по-лесно наркопарите.
Тогава от къде да се вземе този БВП, от който да дойдат инвестициите в образованието, както и мотивацията на младите хора да се образоват и да остават в България?
Ако изобщо пиша по тези въпроси, то не е за да давам акъл на когото и да е, а защото съм УЧИТЕЛ с главни букви, поради което ме боли не само за децата на съвременна България, но и защото виждам с какъв висококачествен човешки материал работя, но поради това, че родителите на много деца са отишли в чужбина да изкарват пари, децата остават без родителски контрол и съответно не посещават редовно училище, поради което остават ниско образовани точно в най-отговорната си възраст.
Времето за промени е настъпило мно-о-ого отдавна. И те дори се правят. Само дето посоката е сбъркана!!! Както и хората, които ги правят...
темата, която поставих се превърна в доста дълъг диалог между двамата. Не че има нещо лошо в това, но бих желала да се разберете помежду си. Ако имате конкретни въпроси към мен ще отговоря. Това е една безкрайна тема с много въпросителни. Дано някой от вас се вдъхнови и напише нещо подобно. С удоволствие ще се включа!
цитирайТемата за образованието съм засягал и в личния си блог.
Но напоследък се усещам, че ми е по-лесно да пиша коментари, отколкото да пиша собствени постинги. Все пак се старая да не прекалявам, макар че това е доста лична мярка (и относителна). И гледам да пиша принципно и по фундаментални въпроси.
цитирайНо напоследък се усещам, че ми е по-лесно да пиша коментари, отколкото да пиша собствени постинги. Все пак се старая да не прекалявам, макар че това е доста лична мярка (и относителна). И гледам да пиша принципно и по фундаментални въпроси.
Търсене
Блогрол
1. Сбогом Котанка! :(
2. Невъзможна любов
3. Най-четеният ми постинг - Интересно за рибите
4. Какво си, ЛЮБОВ?
5. Ася - усмивка
6. Ако бях...
7. Ин и Ян
8. За споделянето...
9. Мисис Съдба
10. Тайната...
11. Нещо като приказка...
12. Хорхе Букай
13. Тренировъчен полет до Юпитер
14. Космическо пътешествие - 2008
15. Галактиките
16. Мъглявините
17. Уроците на живота
18. На цветята - с Любов!
19. Адажио - вълшебство от звук и картини от Космоса!
20. Синя роза за теб, моя любов!
21. Мои стихове
2. Невъзможна любов
3. Най-четеният ми постинг - Интересно за рибите
4. Какво си, ЛЮБОВ?
5. Ася - усмивка
6. Ако бях...
7. Ин и Ян
8. За споделянето...
9. Мисис Съдба
10. Тайната...
11. Нещо като приказка...
12. Хорхе Букай
13. Тренировъчен полет до Юпитер
14. Космическо пътешествие - 2008
15. Галактиките
16. Мъглявините
17. Уроците на живота
18. На цветята - с Любов!
19. Адажио - вълшебство от звук и картини от Космоса!
20. Синя роза за теб, моя любов!
21. Мои стихове