Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.03.2013 20:01 - Даниъл Пинк - Мотивацията: Изненадващата истина за това, което ни движи напред
Автор: geo Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7820 Коментари: 0 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Случайно (или напълно закономерно) попаднах онзи ден на една книга на Даниъл Пинк - "Мотивацията: Изненадващата истина за това, което ни движи напред". Прочитане на задната корица и едно разгръщане ми бяха достатъчни да си я купя.

image

Изчетох я почти на един дъх. Доста добре написана, ориентирана към положителни действия. Помогна ми да си дам по-добра сметка за някои от дилемите, които имам в живота си и ми изясни някои проблеми, за които си мислех: "не може това да е начинът, нещо не се връзва...". Помогна ми и да си систематизирам наблюдения върху самия мен. Определено ще я предъвквам следващите дни и ще променя някои неща най-вече в начина ми на работа.

Накратко, за какво става въпрос: разбирането ни за това какво мотивира хората и изградената около него наука за мениджмънта е в отчаяна нужда от преосмисляне и пренаписване. Ето една извадка с есенцията на книгата по въпроса за мотивацията на принципа на моркова и тоягата:

Седемте смъртни недостатъка на моркова и тоягата:
- Те могат да унищожат вътрешната мотивация.
- Те могат да понижат резултатите.
- Те могат да смажат творчеството.
- Те могат да изтласкат доброто поведение.
- Те могат да насърчат измамничеството, кривванията и неетичното поведение.
- Те могат да създадат зависимост.
- Те могат да насърчат краткосрочното мислене.

Всички тези изводи са обосновани с научни данни и са онагледени подробно. И това е само първата част от книгата. В следващите части се разглеждат примери за новия тип мотивация и за това как се използва успешно в съвременния бизнес свят, в сравнително добър детайл.

Можете да видите презентацията на Даниел Пинк в TED (която, оказа се, съм гледал преди време и още тогава ми беше направила голямо впечатление, съвсем друго си е да прочетеш книгата обаче).

В блога на zelas също има описание и дискусия за книгата, което може да ви е интересно.



Гласувай:
5


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: geo
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2628846
Постинги: 190
Коментари: 768
Гласове: 1921