Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.09.2020 13:44 - Приключения в Тайланд и Виетнам
Автор: nav Категория: Изкуство   
Прочетен: 1744 Коментари: 0 Гласове:
6

Последна промяна: 16.09.2020 13:47

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Време е да разкажа за едномесечното ми пътуване из Тайланд и Виетнам през януари. Или не е време, все едно.

Кацнах в Банкок, където ме посрещна моят най-любим приятел Веско. Той е четирикуро божество, проекция на Тримурти по Пикасо и Брак, където фалосът е епитом на съзидателната, балансиращата и разрушителната енергия едновременно.

Веднага ме заведе на масаж на четири крака. Не бях подозирал как с нозе може да се отлепва кожа на гърба, да се изпукват прешлени и да се разплитат мускулни възли. За десет лева на час. Влюбен съм. Храната също е три в едно, демек си тръгваш сит, щастлив и вдъхновен на макс по квантово-гастрономическата скала на Макс Планк. Това ще рече, че всеки път откриваш нови вкусове и визии, нищо че си си мислил, че това не е възможно.*

Банкок е полис-бардак с пияни мъже и момичета, които ако станат малко по-леки, че открият левитацията. Отвсякъде в туристическия район гърми нечовешки музика, от което ушите ми решават да се трансмутират в лястовици и да отлетят на юг. Няма да се върна там.

Пет дни по-късно летим към Ханой, който се оказва соц вариант на Банкок с повече самобитност по улиците, но в същата октава. Само дето тук проститутките стоят под червени знамена с петолъчки. Същото важи и за Сайгон (Хо Ши Мин), който е просто по-лъскав. Истинският Виетнам ни се случва в над двете хиляди километра между тези два града. Кат Ба, Ха Лонг, Нин Бин, Хуе, Дананг, Хой Ан, Муй Не, делтата на Меконг. Единствено не можахме да минем през красивия Далат, защото имаше буря.

За разлика от Тайланд, тук храната е под всякаква критика. Тези и един ориз не могат да сготвят, което само по себе си е удивително. В един момент фрустрацията ми е толкова голяма, че философски решавам, че всъщност си прекарвам чудесно, защото не спирам да се удивлявам. Друго удивително нещо е колко са им зле масажите. Ходим всеки ден с надеждата за чудо (добър масаж), но чудото си остава единствено в нашето чудене. Повечето студия са прикрити бардаци, където някакви мацки те галят с цел да те възбудят, а не да те терапевтират. Една ми прави масаж на ходилата все едно се опитва да ги изпразни. Главата ми почна да се пълни с кръв, но не онази, където това води до приятни усещания. Накрая взех изрично да казвам, че искам мъж, от което единствено получих обарване от гей.

Друг феномен е, че никой не говори английски и ще ти объркат всяка възможна поръчка. След трийсетина ситуации в стил мистър Бийн, спрях да имам всякакви очаквания и реших да ям каквото ми сервират. Ако ходиш, най-добре си свали на телефона програма за звуков превод в ефир. Само така имаш някакъв шанс.

Виетнам е страна на природни красоти и шеметни културни артефакти като пагоди, храмове и будистко изкуство. Най-якото място за мен беше Ninh Bмnh, т.е. храмовия комплекс и резерватът до града, където задължително си вземи разходка с лодка. Заливът Ха Лонг също е як, но си купи екскурзия с корабче от остров Кат Ба, а не от агенция в Ханой, където ще ти направят клизма на джоба. Виетконгските катакомби до Сайгон са шит, така че препоръчвам търсенето на непопулярни дестинации с местни гидове. Красота колкото щеш и следването на препоръчителни дестинации от онлайн сайтове само прецаква нещата.

Морските им курорти са масовка в стил Слънчев бряг. Пълни са с руснаци, които са изкупили всичко. Дори ходих в руски фитнес до руска детска градина и руска аптека. Плажовете не са лоши, но като си ходил до Хавай, Мексико и Карибите над двайсет пъти, мериш с друг аршин.

Има евтини хотелчета с две звезди за 10-15$ на вечер. Взимахме ги онлайн от booking.com и в това отношение нямаше грешка. Чудесни домакини и любезно обслужване.

Кулинарното ми откритие във Виетнам беше шейкът с авокадо. Дотолкова ни хареса, че си взимахме всеки ден. Мляс Мляс. Вече си го правя и тук като част от протеиновия след тренировка. Друго богоявление беше, че няма как да сбъркаш с индийски ресторант. В един момент взехме само такива да търсим, защото, както казах, храната беше покъртителна, въпреки че колкото по на юг отивахме, толкова по задобряваше. Има и готини улични места (буквално на тротоара), където някоя стрина ти сипва от голям казан традиционната супа Фъ (Pho) или Cat Lao и Bъn bт (и трите са с нудли). Сядаш на скована пейка или клечиш и сърбаш като истински виетнамец. Тук клеченето, като в Индия, е голям човек.

Може би най-хубавото във Виетнам е, че хората са безумно сърдечни и спокойни, за разлика от тайландците, които са хъслърс и те чакалят за всичко. На едно поле край пътя гледам дърт виетнамец спи върху огромен бивол. Ба си, те такава йога не бях виждал. Спирам моторчето и припкам към него. Той се буди и весело ме подканя да се кача на бивола, но това добиче е с плашещ размер и рога, едно рязко движение може да ми коства живота. Ама нали умея да съм без-разсъден, та се мятам юнашки отгоре му и се нахилвам котарашки. Оказва се послушно като куче и стои чинно за снимките. Като слизам, дядката почва да ме приканва да ида до него и да хвана бивола за мъдите. Брех, че виетнамски хумор. Ние с Веско се пулим несхващащо, а той, за да ни покаже по-ясно за какво иде реч, се пресяга и ни хваща нас за топките. С това ми влезе в топ едно за стенд-ъп импровизация.

Ханой-Сайгон (или обратното) си иска поне три седмици. Влак с кушет е много по-добре от нощен рейс, който става само за кратки дистанции. Приготви се да се пазариш за цената на всичко, защото иначе ще си вадиш чадъри от задника, при това отворени. 1100 евро ме оправиха за месец без да се стискам за нищо.

Тук платформата е пълен шит и не ми дава да качвам снимки, така че вижте всичко в ФБ профила ми.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2530449977244920&id=100008398269762


* Макс Планк е един от откривателите на квантовата физика. Професорът по физика Филип фон Джоли съветва младия Планк да не се захваща с тази наука, защото според него всичко там вече било открито.


Тагове:   пътуване,


Гласувай:
6



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: nav
Категория: Изкуство
Прочетен: 2357851
Постинги: 319
Коментари: 2999
Гласове: 8046
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031