Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.04.2016 11:48 - Йога е начин на мислене
Автор: nav Категория: Изкуство   
Прочетен: 2966 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 29.04.2016 11:48

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Има един рядък вид събития, които оставят толкова дълбока следа в живота ти (направо коловоз), че той моема в друга посока.

Преди десет години се запознах с бай Илия, жилав дядка на осемдесет и пет с виталността на хормонално обладан пубертет. Бай Илия пращеше от здраве, не носеше очила, беше горд собственик на всичките си зъби и правеше по пет проекта едновременно. Каква беше тайната му? Ами от 40 години се занимаваше с йога. Беше издал тон книги за здраве и ходеше редовно до Индия за опресняване на знанията.

На мен такава виталност ми действа по-добре и от евродизиак, така че веднага се присламчих към него и взех да смуча като кърлеж стръвница. Започнах да му превеждам цели книги за Индуизъм от английски, покрай което опознах и обикнах тази най-древна философия. Също така, дядо Йога, както взех да му викам, ме научи да правя по 15 минути йога всяка сутрин. Вече над десет години са неизменна част от ежедневието ми.

От няколко години с жена ми живеем в Лос Анджелис, точно до входа на Ръниън Кениън, един от най-яките паркове сред хълмовете на Холивуд, където често можеш да видиш разни знаменитости.

 image


 

image

На поляната до входа на парка има йога класове три пъти дневно и можеш да срещнеш куп свежи хора. Тук йогата е част от ежедневната субкултура и те гледат странно, ако не практикуваш. Ходим редовно и често обменяме знания по темата. Посвещавам ги в древната българска йога традиция.

image

image


Една от основните функции на йога е да центрира съзнанието и да те фокусира върху настоящия момент. В днешно време това е крайно необходимо, защото живеем твърде фрагментирано и забързано. За мен обаче класът на поляната е изпълнен с невиждани предизвикателства. Тъкмо съм се закрепил някак в поза, в която съм виждал само анимационни герои, и ето че под мен изпълзява някакъв лалугер. Поляната е пълна с дупките на тези мишоци и те дотолкова са свикнали с народа, че си щъкат безпардонно. Това добиче срам няма и даже ми дърпа хавлията, докато си дъвче треволяците. Е, те тва е да си над нещата. Трябва да го взема за гуру, типчето.

Добре, изшъшкал съм някак лалугера с половин уста и ето че влизам в асана, която цели да засили фокуса и концентрацията. Идеята е да спреш вътрешния диалог, да изпразниш ума и да се фокусираш върху тялото. Само че пред мен жена ми, която има божествено тяло и е по мега секси клин, се е надупила фундаментално, което тотално ми обърква йогата. Фокусира ме върху тялото, ама не моето, и ме стимулира за изпразване, ама не умствено. За да надмогна това, ми се налага да достигна до вътрешна концентрация, която едва ли бих постигнал и в най-стриктния индийски ашрам.

Но нека се върнем към йогата като инструмент за себеразвитие и хармония. Ефектите от нещо толкова просто и достъпно са така изобилни, че решихме да създадем линия йога постелки от естествена гума, за да популяризираме тази трансформираща практика. Същевременно искаме да повишим съзнателността на хората за вредата от ползването на пластмаси и възможните алтернативи.

Преди няколко дни почнахме кампания в България, в рамките на която постелките ще се продават със значителна отстъпка от цената в САЩ. Метни едно око тук и ако ти харесат, си признай на navivonavi@abv.bg или направо си купи на https://www.theyellowgiant.com/



Тагове:   йога,   yoga,


Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: nav
Категория: Изкуство
Прочетен: 2358221
Постинги: 319
Коментари: 2999
Гласове: 8046
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031