Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.12.2006 13:15 - BUS Media - манипулатори или измамници?
Автор: geo Категория: Други   
Прочетен: 7101 Коментари: 9 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
не знам коя е точната дума за това, затова просто ще опиша начина, по който въпросната фирма - дразнител, подвежда своите потенциални рекламодатели.
  Аудитория (оригинал)   350 000 души се возят в градски транспорт редовно. 250 000 000 за година. 1.5 млн. на ден.   Това са цифрите изложени на сайта на BUS Media и тези манипулативни данни се предоставят на всички потенциални рекламодатели в опит да се накарат да изберат тяхната медия.

Аз пък реших да направя елементарни сметки за това колко души *потенциално* реално могат да достигне рекламата, излъчвана по този начин, като имам предвид тези, до които ще достигне реално мултимедийна реклама (каквато обещават), а не само звука от говорителите. И пак да отбележа: това, че може да достигне, не означава, че те ще я приемат добре (виж BUS Media - дразнител?)   Сметките показват:
от 47 седящи – макс. 17 са изложени на рекламата. При това част от тези 17 я виждат от доста далече, на 17’’ монитор.... 

Ето как по-точно ще изглежда за последните от тези 17:

image

 17 = 36%
От ок. 150 места общо не повече от 35 са изложени на рекламата.
35 = 23%

Това смятам, че е най-далечната позиция, от която все пак можеш да различиш някакви обекти на екрана (за прочитане на текстове не говорим!):

image
  Автобусите обикновено не са претъпкани с по 150 души повече от 3 часа в денонощието. Като вземем тежестта на 36% и тежестта на 23% сметката излиза, че около 34% от пътниците потенциално имат възможност да гледат рекламите.   Излиза, че аудиторията на целия автобусен градски транспорт е не повече от 34% от 250 000 000 за година, или 85 000 000. Това е целия автобусен градски транспорт на София. От тях те имат само 15 линии, или 200 автобуса (цитирам от сайта).   Към 2002 година в СКГТ има 463 автобуса на служба. Излиза, че BUS media имат реклами в по-малко от половината от тях. Това означава, че трябва да намалим 85 000 000 с 57%, за да получим 48 450 000, което е реалната цифра на превозените пътници. Доста по-малко от фантастичните 250 000 000, които посочват от BUS Media, нали? 
 

Продължаваме нататък и попадаме на маркетингово проучване за потенциала на медията. Бих се съгласил с този потенциал, ако мониторите бяха 2x3метра и бяха разположени така, че всички да ги виждат (невъзможно).
Сравнителните таблици, които са представени са смехотворни, поради посочените горе цифри, но не виждам никъде името на агенцията за маркетингови проучвания, която ги е изготвила, за да знам да не ги ползвам никога. Смехотворни са най-вече червените стълбчета, отразяващи BUS media. Намалете навсякъде стълбчетата първо до 34% от стойността им и после още наполовина (-57%) и ще получите реалните стойности, които са много, много надолу...  
Да видим основните предимства, които изтъкват за тяхната медийна среда като рекламен носител:   „Високо качество на изображението” – за не повече от 6-7 души, стоящи на подходящо разстояние от монитора. „Привлича вниманието на пътниците” – в негативен аспект. „Повечето пътници одобряват реклама в превозни средства” – прочети това.   „Осигурява полезна информация и забавление за пътниците” – ако рекламите са тази информация – не, мерси. Забавлението е такова, че пътниците изгарят от желание да потрошат мониторите.   „Ценова ефективност – цена на 1000 контакта, равностойна на тази на телевизиите.”   Много странно. Проверих тарифите на BTV и въпреки, че не съм експерт точно в тази област, като знам каква е аудиторията на тази телевизия и цените не виждам да се доближават до тези на телевизиите. Освен това е глупаво да се сравнява седенето вкъщи пред домашния телевизор на подходяща дистанция (а не да се взираш в 17’’ монитор от 6 метра) в удачна обстановка и да гледаш програмите, които искаш, а не програмите, които ти налагат (и които, реално, са само реклами).   
Интересно. От BUS Media явно са решили, че предимствата не са достъчно и са посочили и плюсовете на BUS Media като рекламен канал:
”Градският транспорт превозва 1.5 млн. пътници на ден” – елементарна сметка от цифрите, посочени за година, показва, че хората, ползващи АВТОБУСЕН градски транспорт на ден са около 685 000. От тях те имате достъп до  не повече от 232 000 души, в най-добрия случай.

„Всеки пътник пътува средно 2 пъти дневно, по 28 минути всеки път” – да, и през цялото време гледа рекламите... ;-)

„80% от пътниците не ангажират вниманието си със странични занимания, докато се возят” – но и се дразнят, когато някой насилствено ангажира вниманието им чрез звук или се опитва да им натрапи с какво да си ангажират вниманието чрез мониторите. Вижте на снимките по-горе с какво си ангажират вниманието пътниците - с разоговори или зяпане навън, дори и тези точно пред монитора.

В тарифите за реклама никъде не се споменава аудиторията им. Просто ти казват - толкова час реклама срещу толкова пари... Слабост на всички медии, освен интернет.   Смятам за излишно да посочвам, че в BUS media няма да рекламирам, а хората, които си помислят да ползват тази медия, нека прочетат горното и да помислят отново. Линкове към този и предишния ми постинг свързан с фима BUS media са поставени в техния форум и те ще имат право на отговор под формата на коментари в моя блог или в техния собствен форум.

И все пак - манипулация или чиста измама са действията на BUS Media?


Тагове:   bus,   Media,   манипулатори,


Гласувай:
0
0



1. killu -
07.12.2006 13:37
Приятелю изтрий го този пост моля те. Това е един вид консултантска услуга и ако от бус медия я видят ще се поучат от коментара ти. Така, че вместо да навредиш може да помогнеш.
цитирай
2. анонимен - Man, те знаят всичко това много добре
07.12.2006 14:34
Но нали са братовчеди, трябва да си помагат...
ТУК Е ТАКА! (надпис на транспарант на хижа "Мальовица")

Поздрави
цитирай
3. анонимен - и на кого му пука, че ТИ няма да рек...
07.12.2006 15:08
и на кого му пука, че ТИ няма да рекламираш? някакъв много ценен рекламодател ли си или какво?
цитирай
4. geo - Я да видим
07.12.2006 16:49
какво имаме тук:

@killu - нямам против да ги светна за реалната им аудитория и те да отразят това в сайта си. По този начин потенциалните рекламодатели ще са наясно с услугата, която получават, и няма как да се поддадат на манипулацията (при положение, че такава вече няма да има). По този начин офертата им ще придобие по-непривлекателен изглед и, а дано, имат по-малко клиенти и оттам по-малко дразнение за мен и всички потребители на обществения, подчертавам обществения, градски транспорт. Не че сега всеки се е избил да рекламира при тях, ама пак има някои будали...

@zlika нещо не го разбрах. Сигурен съм, че го знаят, но не съм сигурен, че всеки потенциален рекламодател ще отдели този 1 час, за да направи горните сметки. Ако пък го направят - толкова по-добре... Това за братовчедите не го разбрах.

@анонимен - аз съм един от потенциалните им рекламодатели. Това е напълно достатъчно, но не това е идеята на статията. Идеята е всички потенциални рекламодатели да осъзнаят манипулацията.
цитирай
5. анонимен - Купи си кола :-)
07.12.2006 17:36
Купи си кола :-)
цитирай
6. geo - Кола имам
07.12.2006 21:38
но предпочитам да се возя на градския транспорт в доста случаи. Спестява нерви, и пари, а и като време разликата не е кой знае колко голяма. Рискът също е много по-малък. Не е в това въпроса. И въпроса далеч не е само за мен, а за обществения градски транспорт, който се ползва от няколкостотин хиляди души.
цитирай
7. анонимен - Привет, . . . . абе само да ви попитам: ...
11.12.2006 17:36
Привет,

.... абе само да ви попитам: вие, или по-точно теб Гео, нямаш ли си други драми в живота, та си тръгнал да се кахъриш за някакви си мониторчета из автобусите? Ами те хората са си опекли работата, не мислиш ли? Платили са на когото трябва за да си получат нужните разрешителни, реализирали са си плана за инсталиране на монитори и в момента се надяват рекламодатели да къват. А ти мислиш ли си, че им пука пътниците к'во мислят по техният въпрос?

Всъщност що не отидеш да се оплачеш на арменският поп, па да ти улекне, а? хихихихи

Аууу, монитори! Аууу, реклама! Ауууу, ДРАМА!

Смях в залата. Пардон, автобуса ;)
цитирай
8. анонимен - Дидиииии!
11.12.2006 23:34
Опа, то имало още за отговаряне тука бре ;)

@killu(07.12 13:37): BUS Media вече знаят ;) "Агента" Гео беше достатъчно глупав да пусне линк към този блог в тяхното форумче. А дали ги *** е друг въпрос ;)

@ Geo: "аз съм един от потенциалните им рекламодатели" - еваларка ти пра'йм щом можеш да изръсиш 8 бона за месечна реклама. Само да попитам - блог-а ли ще си рекламираш?

Хихи ;)
цитирай
9. geo - Привет
12.12.2006 10:08
анонимко. Да, имам си друга работа предостатъчно, и това само може да покаже доколко ми е писнало от въпросните монитори и звуци, за да отделя толкова време на проблема. И да, мисля, че на пътниците им пука, виж предишния ми пост по темата.

С арменския поп сме първи приятели, а смеха никога не е излишен ;)

Колкото до "еваларка ти пра'йм..." - мерси, но това, както съм посочил горе, показва, че не си разбрал нищо от статията.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: geo
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2184035
Постинги: 190
Коментари: 768
Гласове: 1920