Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.12.2006 14:54 - BUS Media - големият дразнител или големите манипулатори?
Автор: geo Категория: Други   
Прочетен: 13663 Коментари: 13 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Отговорът: и двете, зависи от гледната точка. 
 

Преди 3 месеца за първи път се сблъсках с новия тип дразнител в автобусите от столичния градски транспорт, а именно – мониторите, на които вървят рекламни и промоционални клипове и говорителите, от които се чува звука към тях. 

image

И да го увъртам, и да не – побеснях. Не стига, че си плащам билет и че се возя в невинаги оптимални условия, ами и ще ми промиват мозъка с тези глупости. Не гледам телевизия вкъщи, но ще гледам тв реклами докато пътувам за работа. Как пък не!

 

Защо градски транспорт се опитва да ме накара да се включа с колата си в и без това претоварените пътни артерии на града, вместо да си се клатушкам с градския транспорт, пестейки пари, почивайки си и спестявайки малко на околната среда?

 

После се опитах да видя от другата страна – общината: колко е бедна, как градски транспорт все е на ръба на фалита и показването на реклами не само върху самите автобуси, а и в тях вероятно допринася за закърпване на бюджета. Да, ама не. Не се получи.

Аз си плащам за тази услуга и услугата е транспорт. Когато си плащам за транспорт очаквам транспорт, а не транспорт плюс облъчване. Когато реша да гледам ТВ мога да натисна бутона на дистанционното и да го спра, или да сменя канала. Мога да изключа звука, когато ме дразни. Когато посещавам сайтове в интернет мога да посещавам даден сайт или да не го посещавам. Изборът е в моите ръце.

 

Когато се кача в градски транспорт нямам избор – трябва да гледам рекламните материали или най-малкото да слушам звуците към тях.

image

(На запад тези говорители се ползват, за да ти съобщят информация за маршрута на автобуса, коя спирка следва и т.н. При нас - за реклама.) 


Фирмата, отговорна за всичко това е била така добра да вмъкне адреса на уебсайта си между клиповете. Мерси! Да видим какво пише там:

 

„BUS Media е информационен канал, покриващ градския транспорт на София” – това вече го разбрах.

 

„BUS Media е уникален медиен канал в София, който осигурява полезна информация за града и неговите жители” – ако под полезна информация се разбират нон-стоп реклами, съм склонен да се съглася, в противен случай са е жива демагогия.

 

„BUS Media е най-новата, модерна и технологично базирана медиа в София” – „технологична базирана медиа” – ах, как обичам правописни грешки и сложни, нищо незначeщи словосъчетания. Накратко, хората искат да ни покажат, че не са чували за Интернет, въпреки че имат уебсайт.

 

„BUS Media притежава всички характеристики на един телевизионен или мултимедиен канал” – не, не можеш да спреш приемника му, освен с груба сила!

„Предназначен за пътниците в градския транспорт на град София” – това го усетих лично на гърба си, може да се тълкува по всякакви начини.
 

„Съобразен с характеристиките и особеностите на аудиторията” – о да – максимално дразнене, сега, безплатно!

„Ориентиран към осигуряване на полезна информация за пътниците на градския транспорт ” – ако полезната информация е реклами – не, мерси.

 

„Структура на програмата

Информация – за града, времето, важни събития, културен афиш 

Информационни кампании – образователни, анти-спин, за децата

Забавление

Реклама

Новини”

 

Както знаят всички, ползвали автобусна линия, снабдена с рекламни монитори, от цялата програма е останала само „Реклама”. На това се дължи и картинката, която наблюдавам вече няколко пъти: седалките пред екраните остават празни до последно. Някой хора дори предпочитат да постоят прави, вместо да седнат там.

 

Оказа се, че на сайта на самата фирма, в техния т.нар. форум, са се изказали няколко потребителя. Позволявам си да цитирам (мнения, написани на латиница съм транслитерирал. Всички оригинални мнения вижте тук ):

 

„Защо не сменяте съдържанието на програмата. Адски досадно е всеки път да гледаш (по неволя) един и същи 10 минутен клип!”

 

„абе пичове от два месеца се движда с автобус 83 всяка сутрин и няма абсолютно никакво обновяване на излъчваната програма. а на всичкото отгоре тая измряла песен на нина николина никoй в рейса не я понася вече!!! всички я псуват и не могат да я траят. чесно да ви кажа дори няма един дето да е казал че му харесва, а още повече и като се пуска на такъв аудио канал в обикновен автобус! рекламите ви са неактуални също.

 

действайте бързо, че един онзи ден искаше да счупи екрана като за пореден път почна това неотразимо парче!”

 

„може би не ви е приятно мнението ми,но според мен ще е най-добре да се ЗАБРАНИ пускането на тази АДСКИ досадна програма...всяка сутрин едно и също просто е безмислено и изнервясто,а замисълът ви би трябвало да е друг...а песента(единствената)просто е върха на всичко”

 

„Моля ви спрете тази медия. Много е ужасно, тази песен, тези реклами. Пътувам по 1 час с автобус 83 и ми се налага да слушам песента по 2 пъти на посока. Вече забелязвам как всички се блъскат да се качат по-назат по-далече от монитора. Понякой път ми се иска да повървя пеша за да се лиша от озвучаването”

 

„абе аз почвам от септември да пътувам с рейса за даскало като гледам тва е неква пълно простотия по добре пускайте по някои филм или някои канал btv, нова тв нещо такова ако е толкова дразнещо ше сцепим монитора хахахах”

 

„мамицата на тоя екран накрая некои верно ше земе да го строши ако не е станало вече и песента "мога да я слушам по цял ден" ако аз карах рейса шех да го забием некаде мнооо злобно и да се прецака звука”

 

„така е ! и аз мн мразя като гледам едно и също нещо което се върти от 1 месец и то постоянно !”

   

Ще цитирам и блогът Наблюдател:

 

„Дали ти е приятно и в автобуса да те облъчват? Там нямаш дистанционно да смениш канала или да го изключиш, а се "наслаждаваш" без избор...

И никой не надига глас за автобусното облъчване!?

 

"За това нашата амбиция е да превърнем всекидневното пътуване с градски транспорт от неизбежна форма за придвижване в приятно и полезно преживяване. Екипът на BUS Media използва познанията и уменията си, за да създаде уникален медиен канал, чрез който пътниците да получават актуална информация и развлечение."

 

Върхът на наглостта и абсурда - пътниците ще получават актуална информация и развлечение - нито едно от двете не е вярно! Ако сте ползвали транспорт с монитор за реклама - ще разберете защо.”

 

Това, което ме изненада е, че отзивите в интернет за това явление се изчерпват с горните и една статия в сайта на анархистите. Разбира се, това не може да остане така и затова реших 1. да повдигна въпроса публично, и 2. да проверя да не би аз да съм сбъркан нещо...

 

След описаните желания на потребителите на градски транспорт София да счупят екраните на въпросните монитори за реклама обаче не ми остава друго, освен да ви приканя да изразите и своето мнение за въпросните монитори, ако се движите по линиите, в които са инсталирани.

 

Статията се получи доста дълга, така че очаквайте във втора част – защо смятам, че BUS media са и некоректни спрямо потенциалните си рекламодатели.

 



Тагове:   bus,   Media,   дразнител,   манипулатори,


Гласувай:
0
0



1. noir - ~ N ~
06.12.2006 14:59
Това е... капитализъм. И не можеш да им го забраниш. Вярно е, че понякога има звук, понякога няма, обаче много писва едни и същи неща да гледаш. И когато пуснат звук, става твърде досадно.
И само да кажа, че ми писна от тъпата реклама на ЮНИОНБАНК, благодарение на която трябва да стана олигофрен, за да стана клиент точно на тази банка! По-добре да я сменят и да не я пускат толкова често :)
цитирай
2. anahata - Малееее!!
06.12.2006 15:02
Искрено съчуствам на пътуващите в такива мобилни манипулатори:(
цитирай
3. andreytcho - MTA в Америка а и предполагам на други места
06.12.2006 15:09
имат реклами по автобусите, отвън, от вътре (по принцип сгъната между тавана и една от страните)
Но там са реклами от тип Спрете да пушите, ползвайте кондом, станете полицай. Все неща които са за доброто на човечеството. Май тук както пише НОИР само пари искат да изкарват.
цитирай
4. geo - Смятам, че
06.12.2006 15:12
може да се предприемат мерки, чрез

1. законът. Четох няколко пъти Наредба ЗА ПРЕВОЗ НА ПЪТНИЦИ И УСЛОВИЯ ЗА ПЪТУВАНЕ С МАСОВИЯ ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ НА ТЕРИТОРИЯТА НА СТОЛИЧНА ОБЩИНА, най-вече "III. ПОСТАВЯНЕ И ТАКСУВАНЕ НА РЕКЛАМНИ МАТЕРИАЛИ".

От нея излиза, че виновни за разрешението са СКГТ и ДАГ (Дирекция архитектура и градоустройство), които са решили, че рекламите по този начин са ок и са издали разрешително на BUS Media.

Четох също

"НАРЕДБА за преместваемите обекти и рекламните елементи на територията на Столичната община"
и "http://sofiacouncil.bg/index.php?page=ordinance&id=61" и излиза, че те трябва да са представили и получили одобрение на проекта си за реклама от редица инстанции, напр. "Общинския експертен съвет по устройство на територията" и Кмета на Столична община.

За съжаление всичко е законно, ако имат горните документи и разрешителни.

Може обаче да ги атакуваме, че неизпълняват приетия проект, ако имаме възможност да го видим. Те се обявяват, че са информационен канал, който образова и т.н. глупости, докато реално излъчват само реклама. Това определено може да подейства и договора им да бъде анулиран.

2. начин - правим достатъчно голям антиПР на този вид дразнители и евентуално отказваме рекламодателите да рекламират при тях.
цитирай
5. ridiculous - Все по-радостно ми става,
06.12.2006 15:14
че джиткам с велосипед из София. Като се изключат леко злобните шофьори, като си намери човек няколко малки улички за маршрут и избегне гадния въздух, си е направо разкош, няма реклами, няма тъпканица, а е и по-бързо.
цитирай
6. killu -
06.12.2006 15:21
Ох колко отдавна не съм се возил на автобус че чак ми домиля...
цитирай
7. dosheva - :(
06.12.2006 15:45
след време - и по мегафони по улиците :):):) Шегичка :):):)

Съжалявам. И реклами в рейса, и задръствания по улиците. Направо незнам как живеете ве хора?
Късмет с акцията.
И тон за песен следващия път....та да не чувате рекламите. :):):):)
цитирай
8. анонимен - И аз отворих темата с гърба на десетият билет
06.12.2006 16:30
http://zlika.blog.bg/viewpost.php?id=23111
но какво от това...
Ако се замислим по-прагматично, излиза следното (сметката е на ум):
СКГТ трябва да превозва безплатно, тъй като входящите й канали са прекалено много. Най-новият хит е "Раздвижи рекламата" на гърбовете на автобусите...

Извод: » Ще намеря начин да си компенсирам гърба на десетият билет...

Защото --> АЗ НЕ СЪМ ИДИОТ! (поне така си мисля)

Поздрави
цитирай
9. geo - за гърба на билета е
06.12.2006 16:37
регламентирано с наредбата на общината, такива наредби не знам по какъв ред могат да се оспорват, предлагат за прегласуване и т.н.

За компенсацията - интересно как?

А иначе въпросът дали и доколко ви дразнят мониторите остава.
цитирай
10. artanis - не знам дали си струва
07.12.2006 16:12
да започвам, след като първият коментар гласи: това е капитализъм. Ами като е капитализъм да има още 10 превозвача, освен градски транспорт, а не само един превозвач, една държава, една религия, една партия.

За рекламата. Аз съм настроен позитивно, стига да е без звук и рекламите да са разнообразни. Много ми хареса една реклама в метрото на Бостън, на Лексъс, беше като анимация - на светещи панели в тунелите на метрото.

Моля съществата с леви възгледи, както и глупавите хора с десни възгледи да не обръщат темата на безсмислен спор.

поздрави:
цитирай
11. geo - artanis
07.12.2006 16:54
явно е от по-благосклонно настроените. Ето какво открих обаче днес:

"След Metro Media София вече има и Bus Media. Това установих тази сутрин докато половин час ме спамваха с реклами в 604 докато пътувах за работа. Жалко че вече си бях продупчил билета, когато мярнах това чудо на техниката, което точно в този момент ме приканваше да си хапна брускети от Марети. Оттук нататък обаче докато бричката ми пак е болна кача ли се на автобус със спам инсталация няма да дупча билет. След като СКГТ са решили да печелят на мой гръб от спам не мисля и да си плащам за това. Честито!"

http://blog.muffty.org/?p=16

Ами това е положението. Това е обществен транспорт и ролята му е да служи на хората, а не да им натрапва каквото и да било по този ужасен начин. В частната си собственост си пускай каквито искаш реклами и звуци (стига да не нарушават закона), но в обществения транспорт, който се издържа от данъците на всички...
цитирай
12. artanis - geo,
07.12.2006 17:05
Поздравления, на прав път си. След като общественият транспорт се издържа от данъците на всички, защо трябва да си дупчиш билет изобщо, дори да няма реклами? Ако линиите станат частни, съответно и автобусите, които ги обслужват, собствениците ще имат право да пускат каквото искат. Но ако клиентите не са доволни и отидат в другата линия, на другата компания, която не пуска шумни реклами, първата компания ще загуби пари и ще се замисли какви реклами да пуска, кога и дали изобщо си струва.

Ако няма реклами няма как да разбера, че на света съществува нещо като брускети от Марети. Дори нямаше как да разбера, че Лексъс всъщност е един доста готин и сигурен автомобил. ;)

поздрави:
цитирай
13. анонимен - куку
24.12.2006 00:03
Това е пълна безумия - всички тези реклами и простотии... Хем вдигат цените на билетите, хем намират все нови и нови източници на реклама. Вече няма 2 еднакви рейса/тролея/трамвая. Всеки рекламира нещо различно - от тоалетна хартия, до алуминиева дограма. А не стига, че ни облъчват постоянно с някакви гадни реклами, а и се движат още автобуси като този например:
http://snimka.bg/album.php?album_id=87839
(снимките са правени днес, към 18:30)
А тази вътрешната реклама е най-гадна, защото от монитора може да отместиш поглед, но звука се чува навсякъде. Най-гадното е, че дори няма разнообразие - през 15 секунди едно и също...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: geo
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2184063
Постинги: 190
Коментари: 768
Гласове: 1920